Raziskava dokazuje: slovenski lastnik avta plačuje mnogo preveč
Slovenski lastniki novejših avtov še kar ne vedo, da lahko v poslovalnicah z rezervnimi deli ogromno prihranijo, če vozila servisirajo pri nepooblaščenih serviserjih. Tudi, ko so vozila v garanciji.
Glavni motiv, da bi potrošniki morali vedeti za dodatno možnost servisiranja in nakupa neoriginalnih delov, ki ne vpliva na garancijo ali podaljšano jamstvo, je predvsem finančni, ker je mogoče na nepooblaščenih servisih praviloma prihraniti tako pri cenah servisnih storitev kot nadomestnih delih.
Agencija za varstvo konkurence (AVK) je objavila izsledke raziskave trga servisov motornih vozil v Sloveniji, s ciljem ugotoviti, v kolikšni meri se potrošniki sploh zavedajo pravice, da svoje avte tudi v času tovarniške garancije ali v času podaljšanega jamstva lahko brez zadržkov servisirajo tudi na nepooblaščenih servisih. Ali sploh vedo, da so neoriginalni deli ob ustrezni specifikaciji in certifikatu proizvajalca (zelo pogosto istega, kot izdeluje tovarniške dele za znamke vozil) po kakovosti povsem primerljivi tovarniškim delom?
Kaj ugotavlja raziskava?
● Ena glavnih ugotovitev raziskave je, da je lahko razlika v ceni pri določenih posegih med pooblaščenim in neodvisnim serviserjem Sloveniji tudi 100 odstotkov in več.
●Polovica uvoznikov oziroma zastopnikov avtomobilskih znamk zelo nejasno in zavajajoče opisujejo pogoje, pod katerimi je mogoče uveljavljanje garancijo in pogodbeno jamstvo. Zaradi tega veliko lastnikov vozil "ne upa" redno servisirati avtomobila v tovarniški garancijski dobi drugje, kot pri pooblaščenih serviserjih, čeprav jih ščitita evropska in slovenska zakonodaja.
● Še manj ljudi si očitno upa redno servisirati pri nepooblaščenih v času pogodbene garancije (jamstva).
● Pri veliki večini anketiranih nepooblaščenih serviserjih pravijo, da v garancijskih dobi servisirajo le zelo majhen delež vozil v garanciji. Še največkrat v garanciji servisirajo znamke Volkswagen, Renault, Citroën, Peugeot, BMW in Opel.
Raziskava se je dotaknila tudi trga z neodvisnimi originalnimi deleži pri nas. Kot ugotavlja, kupci v Sloveniji rezervne dele za vozila z naskokom največkrat kupijo v trgovinah skupine GMT.
Slovenski lastniki novejših avtov še kar ne vedo, da lahko v poslovalnicah z rezervnimi deli ogromno prihranijo, če vozila servisirajo pri nepooblaščenih serviserjih. Tudi, ko so vozila v garanciji.
Glavni motiv, da bi potrošniki morali vedeti za dodatno možnost servisiranja in nakupa neoriginalnih delov, ki ne vpliva na garancijo ali podaljšano jamstvo, je predvsem finančni, ker je mogoče na nepooblaščenih servisih praviloma prihraniti tako pri cenah servisnih storitev kot nadomestnih delih.
Agencija za varstvo konkurence (AVK) je objavila izsledke raziskave trga servisov motornih vozil v Sloveniji, s ciljem ugotoviti, v kolikšni meri se potrošniki sploh zavedajo pravice, da svoje avte tudi v času tovarniške garancije ali v času podaljšanega jamstva lahko brez zadržkov servisirajo tudi na nepooblaščenih servisih. Ali sploh vedo, da so neoriginalni deli ob ustrezni specifikaciji in certifikatu proizvajalca (zelo pogosto istega, kot izdeluje tovarniške dele za znamke vozil) po kakovosti povsem primerljivi tovarniškim delom?
Kaj ugotavlja raziskava?
● Ena glavnih ugotovitev raziskave je, da je lahko razlika v ceni pri določenih posegih med pooblaščenim in neodvisnim serviserjem Sloveniji tudi 100 odstotkov in več.
●Polovica uvoznikov oziroma zastopnikov avtomobilskih znamk zelo nejasno in zavajajoče opisujejo pogoje, pod katerimi je mogoče uveljavljanje garancijo in pogodbeno jamstvo. Zaradi tega veliko lastnikov vozil "ne upa" redno servisirati avtomobila v tovarniški garancijski dobi drugje, kot pri pooblaščenih serviserjih, čeprav jih ščitita evropska in slovenska zakonodaja.
● Še manj ljudi si očitno upa redno servisirati pri nepooblaščenih v času pogodbene garancije (jamstva).
● Pri veliki večini anketiranih nepooblaščenih serviserjih pravijo, da v garancijskih dobi servisirajo le zelo majhen delež vozil v garanciji. Še največkrat v garanciji servisirajo znamke Volkswagen, Renault, Citroën, Peugeot, BMW in Opel.
Raziskava se je dotaknila tudi trga z neodvisnimi originalnimi deleži pri nas. Kot ugotavlja, kupci v Sloveniji rezervne dele za vozila z naskokom največkrat kupijo v trgovinah skupine GMT.